Pertanyaan :
Assalamu'alaikum. Punten Ngirng tumaros, dina baca Al-Quran sapalihna sok aya anu ngabolehkeun kangge Di Naghomkeun aya oge anu ngaramkeun aya oge anu nga makruhkeun. pertarosan na, Manawi pami ngaos ngangge Naghom Al-Quran manawi kumaha hukumna nya kang?🙏 Saremg Naha kedah ngangge naghom Arab? sapertos bayyati, Nahawan, Rast sareng sajabana, atanapi wios ngangge naghom selain arab sapertos Naghom Jawa dan lain sebagaina?🙏
Sareng Sok nguping Qiroah sab'ah, manawi anu dimaksad Qiro'ah sab'ah sapertos kumaha nya kang? sareng perkawis keterangan Al-Quran anu diturunkeun 7 huruf tea teh manawi berkaitan sareng sab'ah?🙏
Jawaban :
Waalaikumussalam..
Mangga kang sae Maos Al Qur'an dilagamkeun..
Kalayan katantosana
يستحبّ تحسين الصّوت بالقراءة وتزيينها لحديث ابن حبّان وغيره ، « وزيّنوا القرآن بأصواتكم »..
Nmung eta teh selagi tidak keluar dari koredor tajwid dan lahjah Arab (dialek bahasa Arab).
Tah anu diwagel spertos NU Dina hadist ieu..maoskeun Al Qur'an NU diwagel spertos bacaan jalmi fasiq,jiga anu lalaguanna jalmi" NU sok ibadah Lian TI agama Islam..Dina PDA intina mah panginteun ku Ayana nadzmah lagam bayati,Hijaz,nihawand sreng sajabana Ros jnteun aturan Dina ngalagamkeun Qur'an anu memang mempermudah supaya teu berbenturan sreng qasidah tajwid sreng lajnah bahasa arabna..
Tapi teuteup sok snaos ngangge lagam"na..NU Tos Ghalib bukan baku nya da teu Aya katantuan bakuna sleresna mah Dina ngalagamkeun Qur'an, intina upmi teu nturkeun Kana aturan tajwid,tetep jdi awon wae sreng dosa upmi dihaja" mah..
( Tuhfatul Syarah hidayatunnasyiin)
(Kitab Giyasul wusul)
Perkawis secara wajah tasmiyah qiro'at sab'ah..eta disandarkeun KA 7 imam qiraat..
Adapun anu Al Qur'an silungsurkeunn kalayan 7 ahruf eta..
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ قَالَ: حَدَّثَنَا الحَسَنُ بْنُ مُوسَى قَالَ: حَدَّثَنَا شَيْبَانُ، عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ زِرِّ بْنِ حُبَيْشٍ، عَنْ أُبَيِّ بْنِ كَعْبٍ، قَالَ: لَقِيَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جِبْرِيلَ، فَقَالَ: يَا جِبْرِيلُ إِنِّي بُعِثْتُ إِلَى أُمَّةٍ أُمِّيِّينَ: مِنْهُمُ العَجُوزُ، وَالشَّيْخُ الكَبِيرُ، وَالغُلَامُ، وَالجَارِيَةُ، وَالرَّجُلُ الَّذِي لَمْ يَقْرَأْ كِتَابًا قَطُّ، قَالَ: يَا مُحَمَّدُ إِنَّ القُرْآنَ أُنْزِلَ عَلَى سَبْعَةِ أَحْرُفٍ. رواه الترمذي.
Ubay bin Ka’ab menceritakan bahwa Nabi Muhammad Saw, berjumpa dengan Jibril. Nabi menyampaikan; “Wahai Jibril, sesungguhnya aku diutus kepada umat yang ummi; sebagian mereka orang tua renta, orang yang sudah berumur, anak kecil, budak dan orang yang tidak bisa membaca tulisan sama sekali”. Jibril menimpali: “ Wahai Muhammad, sesungguhnya Al-Qur’an diturunkan atas tujuh huruf”. (HR. Turmudzi/194)
Adapun kaitanna memang Aya NU berpendapat mhun berkaitan sreng eta.. Aya NU nyebtakeun deui bahwa ketika menyusun mushaf tea NU bde dikirim KA 7 negara disesuaikeun sreng dialekna masing" negara..
Kitu panginteun sakapendak abdi MH kang.🙏
Tah paling eta mah kena ketentunna jnteun Dina segi ngalagukeunna gen asa teu Raos kakupingna ku lagam Jawa teh...
فيض القدير (2/ 83)
(اقرأوا القرآن بلحون العرب) أي تطريبها (وأصواتها) أي ترنماتها الحسنة التي لا يختل معها شئ من الحروف عن مخرجه لأن القرآن لما اشتمل عليه من حسن النظم والتأليف والأسلوب البليغ اللطيف يورث نشاطا للقارئ لكنه إذا قرئ بالألحان التي تخرجه عن وضعه تضاعف فيه النشاط وزاد به الإنبساط وحنت إليه القلوب القاسية وكشف عن البصائر غشاوة الغاشية (وإياكم ولحون أهل الكتابين) أي احذروا لحون اليهود والنصارى (وأهل الفسق) من المسلمين يخرجون القرآن عن موضعه بالتمطيط بحيث يزاد حرف أو ينقص حرف فإنه حرام إجماعا كما ذكره النووي في التبيان بدليل قوله (فإنه) أي الشأن (سيجئ بعدي قومي يرجعون) بالتشديد. أي يرددون (بالقرآن) ومنه ترجيع الأذان وهو تفاوت ضروب الحركات في الصوت وهو المراد بقوله (ترجيع الغناء) أي أهل الغناء (والرهبانية) يعني رهبانية النصارى (والنوح) أي أهل النوح (لا يجاوز حناجرهم) جمع حنجرة وهي الغلصمة وهي مجرى النفس (مفتونة قلوبهم) بنحو محبة الشبان والنساء (وقلوب من يعجبه شأنهم) فإن من أعجبه شأنهم فمآل مصيره منهم.
Bisa jdi makruh upmi memang lagam" eta teh jnteun syiar ahli lahwi sreng mufsiqin...
Adapun variasi yg bisa menambah kekhidmatan membaca dan pendengar ..Monggo"..
Asal nging nga robih kana makhroj rg sifat kitu pangintn nya kang
و المراد بألحان العرب القراءة بالطبائع و الأصوات السليقة و بألحان أهل الفسق الأنغام المستفاد عن القواعد الموسيقية و الأمر محمول على الكراهة إن حصل له معه المحافظة على صحة ألفاظ الحروف و إلا فمحمول على التحريم
المنح الفكرية ص ٢٢
Saalit ah ngiringan😁